PUNQTUM

Development of a brand for Riedel for devices in media production technology

PUNQTUM

Namensentwicklung für Riedel: Wir bringen Qualität auf die Tonspur.

endmark-m

Goal

Entstanden unter dem Dach der Riedel Communications GmbH & Co. KG bietet PUNQTUM digitale Intercom-Technologie. Vom Konzert über Broadcasting bis hin zum Gottesdienst: Hier sind große Töne Programm. Im Vordergrund der Markenkommunikation stehen allerdings vor allem die „ungesehenen“ Helden, die hinter den Kulissen dafür sorgen, dass alles reibungslos verläuft.

Und genau diese sollen mit einem neuen Unternehmensnamen begeistert und beeindruckt werden: Bühne frei für eine neue Unternehmensmarke.

endmark-m

Challenge

Bereits im Branding Prozess war klar, dass der Name nicht nur intern, sondern auch extern den richtigen Ton treffen muss. Gleichzeitig sollte der Name aus der Masse hervorstechen. Schließlich geht es hier um Digitalisierung – in einer weitestgehend analog orientierten Branche und weit bevor KI & Co. überhaupt Thema waren.

endmark-m

Solution

Die strategische Wichtigkeit der neuen Marke und ihr verbales Profil wurden zunächst in gemeinsamen Workshops evaluiert und geschärft.

Im Entwicklungsprozess galt es dann, die anspruchsvolle Zielgruppe zu begeistern. Eine, die unabhängig vom Veranstaltungsformat dazu neigt, Technik vor Emotionalität zu stellen.

Am Ende bringen wir Funktionalität auf den Punkt. Und zwar gemeinsam.

endmark-m

Result

PUNQTUM

Der fokussierte Name „PUNQTUM“ überzeugt schlussendlich mit seiner Klarheit und Sachlichkeit. Er bietet sowohl einen sprachlichen Link zur deutschen Dachmarke als auch Differenzierungspotenzial im Wettbewerb. Und lässt gleichzeitig relevantes Storytelling zu: „rundum“, „springender Punkt“, „Qualität“.

Und die Helden des Veranstaltungsalltags? Verlassen sich jetzt auf über 30 Kanäle, vereinfachte Synchronisierung und reibungslose Kommunikation. Klingt nach einem PUNQTUM-sorglos-Paket.

Further references

WAGO
NEU

WAGO

Naming system, nomenclature for WAGO

WERKBLIQ
NEU

WERKBLIQ

Name development for a startup in the IIOT sector

WEITBLICK
NEU

WEITBLICK

Company naming in the workwear sector

TWERCS
NEU

TWERCS

Brand positioning, name development and slogan development for a tool load case

SKYREEF
NEU

SKYREEF

Development of the brand name and naming concept for a machine platform

REMONDIS
NEU

REMONDIS

Corporate naming for a waste disposal company

PRETURN
NEU

PRETURN

Brand name for the GreenCycle load carrier division

OUTNATURE
NEU

OUTNATURE

B2B naming for a PreZero company in the field of cardboard and packaging paper made from Silphie fibers

MAN ENERGY SOLUTIONS
NEU

MAN ENERGY SOLUTIONS

Development and checks of names for a multinational company in the field of large drives

LUMENION
NEU

LUMENION

B2B company in the energy sustainability sector

LIVELINK
NEU

LIVELINK

Light management system for Trilux

MAXOMIXX
NEU

MAXOMIXX

Product name development for a kitchen stick blender for Bosch

KOSTAL SOLAR ELECTRIC
NEU

KOSTAL SOLAR ELECTRIC

Let it shine: name development and powerful verbalization for KOSTAL Solar Electric.

INSQIN
NEU

INSQIN

Brand name and slogan for a COVESTRO ingredient branding

IQORON
NEU

IQORON

Product name development for a compact air filter for confined spaces by Mann+Hummel

IVORELL
NEU

IVORELL

Name development for a dm beverage brand

FORLIANCE
NEU
Image-Attribution: Pmvchamara - Freepik.com

FORLIANCE

Renaming for a company focused on climate projects

FRONTALE
NEU

FRONTALE

Naming of the Nürnberg Messe trade fair for window construction

FRITZ EGGER
NEU

FRITZ EGGER

Verbal clustering for surface structures

COROPLAST
NEU

COROPLAST

Verbal positioning of the umbrella brand. Conceptualization for the development of a brand architecture.

ENTARON
NEU

ENTARON

Innovative air filter name for maximum flexibility from Mann+Hummel

COVALION
NEU

COVALION

Company name for a Framatome spin-off

DAPTIQ
NEU
Image: Stahlwille

DAPTIQ

Development of a brand label in the field of Industry 4.0 for Stahlwille

ENEXIO
NEU

ENEXIO

International name development for a company in the heat exchange sector

CIRQ
NEU
Image: Brainlab, robotic-alingment-spine-surgery

CIRQ

Name development for medical technology products such as a robotic arm for Brainlab

CHILLVENTA
NEU

CHILLVENTA

Naming of the Nürnberg Messe exhibition for refrigeration and air-conditioning technology

BRITA
NEU

BRITA

Brand language internationalization

BIOTRONIK
NEU
Image: Screenshots Homepage www.biotronik.com

BIOTRONIK

Product naming, development of a naming system and nomenclature

AUTONEUM
NEU

AUTONEUM

Name development and transcription of an automotive umbrella brand

ARVATO
NEU

ARVATO

Development of an international corporate brand for Bertelsmann

ACCEL
NEU

ACCEL

International name development fora moving walk system from ThyssenKrupp

ALPIQ
NEU

ALPIQ

Corporate naming for a Europeanenergy service provider with Swiss headquarters

ATMOVA
NEU

ATMOVA

Brand name for sustainable energy solutions

Curious?
This way
.