SKYREEF

Development of the brand name and naming concept for a machine platform

SKYREEF

Große Gefühle für große Maschinen. Endmark schreibt Geschichte mit einem emotionalen Markennamen für die Kautex Maschinenbauplattform.

endmark-m

Goal

Technische Details und spezifische Kundenanforderungen – durch Endmark selbstbewusst verpackt. In einem symbolischen Namen, der so nachhaltig und vielseitig ist wie die Baureihe. Er ist ein emotionaler Schalter für eine neue und zukunftsorientierte Benennungssystematik und ein Treiber für Fortschritt: im Portfolio und in der internen Benennung. Denn mit „SKYREEF“ geht es hoch hinaus in Richtung Storytelling und tief hinein in eine ebenfalls neue Nomenklatur.

endmark-m

Challenge

In einer Branche, die durch Marktwachstum, Industriewandel und stetig steigende Kundenanforderungen geprägt wird, sind neue Ansätze und Lösungen entscheidend. Entsprechend ist auch eine aussagekräftige – gleichzeitig progressive – Positionierung oft ein emotionales Kaufargument.

Die Richtung war klar: weg von alphanumerischen Bezeichnungen und technischen Deskriptoren, die auch im Wettbewerb dominieren. Hin zu einem einzigartigen Namenssystem, das Storytelling zulässt und die Zielgruppe auf einer völlig neuen Ebene abholt.

endmark-m

Solution

Eine gezielte Stakeholderbefragung – zur Vorabdefinition der Erwartungen, Anforderungen und Ziele. Ein gemeinsamer Kick-Off – aufbauend auf ersten Analyseergebnissen und mit Blick auf Herausforderungen und Potenziale der künftigen Benennungssystematik. Eine strategische Namensentwicklung – nach konkreten thematischen Ansätzen und festgelegten Typologien.

Mit „SKYREEF“ wurde schließlich ein Symbol für eine ganzheitliche Maschinenplattform geschaffen, in der jedes einzelne Element seine Rolle hat – als Teil eines nachhaltigen Ökosystems.

endmark-m

Result

SKYREEF

Der Name dient als Basis für die schrittweise Namensentwicklung für andere Produkte, Lösungen und Bereiche des Unternehmens – und für eine glaubwürdige Markenstory, die Kautex in die Zukunft treibt.

Ein Name, der eine neue Welt im Maschinenbau aufmacht: Taucht selbst ein!

Further references

WAGO
NEU

WAGO

Naming system, nomenclature for WAGO

WERKBLIQ
NEU

WERKBLIQ

Name development for a startup in the IIOT sector

WEITBLICK
NEU

WEITBLICK

Company naming in the workwear sector

REMONDIS
NEU

REMONDIS

Corporate naming for a waste disposal company

PRETURN
NEU

PRETURN

Brand name for the GreenCycle load carrier division

PUNQTUM
NEU

PUNQTUM

Development of a brand for Riedel for devices in media production technology

OUTNATURE
NEU

OUTNATURE

B2B naming for a PreZero company in the field of cardboard and packaging paper made from Silphie fibers

MAN ENERGY SOLUTIONS
NEU

MAN ENERGY SOLUTIONS

Development and checks of names for a multinational company in the field of large drives

LUMENION
NEU

LUMENION

B2B company in the energy sustainability sector

LIVELINK
NEU

LIVELINK

Light management system for Trilux

MAXOMIXX
NEU

MAXOMIXX

Product name development for a kitchen stick blender for Bosch

KOSTAL SOLAR ELECTRIC
NEU

KOSTAL SOLAR ELECTRIC

Let it shine: name development and powerful verbalization for KOSTAL Solar Electric.

INSQIN
NEU

INSQIN

Brand name and slogan for a COVESTRO ingredient branding

IQORON
NEU

IQORON

Product name development for a compact air filter for confined spaces by Mann+Hummel

FORLIANCE
NEU
Image-Attribution: Pmvchamara - Freepik.com

FORLIANCE

Renaming for a company focused on climate projects

FRITZ EGGER
NEU

FRITZ EGGER

Verbal clustering for surface structures

COROPLAST
NEU

COROPLAST

Verbal positioning of the umbrella brand. Conceptualization for the development of a brand architecture.

ENTARON
NEU

ENTARON

Innovative air filter name for maximum flexibility from Mann+Hummel

COVALION
NEU

COVALION

Company name for a Framatome spin-off

DAPTIQ
NEU
Image: Stahlwille

DAPTIQ

Development of a brand label in the field of Industry 4.0 for Stahlwille

ENEXIO
NEU

ENEXIO

International name development for a company in the heat exchange sector

CIRQ
NEU
Image: Brainlab, robotic-alingment-spine-surgery

CIRQ

Name development for medical technology products such as a robotic arm for Brainlab

CHILLVENTA
NEU

CHILLVENTA

Naming of the Nürnberg Messe exhibition for refrigeration and air-conditioning technology

BRITA
NEU

BRITA

Brand language internationalization

BIOTRONIK
NEU
Image: Screenshots Homepage www.biotronik.com

BIOTRONIK

Product naming, development of a naming system and nomenclature

AUTONEUM
NEU

AUTONEUM

Name development and transcription of an automotive umbrella brand

ARVATO
NEU

ARVATO

Development of an international corporate brand for Bertelsmann

ACCEL
NEU

ACCEL

International name development fora moving walk system from ThyssenKrupp

ALPIQ
NEU

ALPIQ

Corporate naming for a Europeanenergy service provider with Swiss headquarters

Curious?
This way
.